Öppettider Lör-Sön 11-15
Återbetalningspolicy
Återbetalningspolicy för Primakakel
Din nöjdhet är vår prioritet. Här på Primakakel erbjuder vi
följande riktlinjer för ånger, returer och reklamationer:
Ångerrätt
Vi ger dig 14 dagar att ångra ditt köp. Meddela oss tydligt
att du vill utnyttja din ångerrätt. Ångerfristen börjar räknas från den dag du
mottar vara. (Observera att vissa undantag gäller för specialbeställda eller
måttanpassade produkter samt styck varor).
För att utöva din ångerrätt, vänligen mejla vår kundtjänst
på kundservice@primakakel.se
Retur
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för
returfrakt och eventuell returrisk. Vi accepterar returer av oöppnade och oskadade
förpackningar inom 14 dagar.
Returfrakten beräknas baserat på vikten och storleken på
varorna, och den överstiger ofta inte fraktkostnaden som vi faktiskt har
debiterat dig. Returavgiften är 25% av beställningsvärdet för kakel och klinker
från Primakakel.
Om du behöver returnera en beställning efter att den har
levererats till dig tillkommer en extra avgift för frakt och hantering.
Vänligen notera att beställningsvaror inte kan returneras eller
avbeställas eftersom de är specialbeställda från fabriken. Outlet-varor
kan inte heller returneras, eftersom dessa varor säljs som de är.
Om du som kund kan påvisa att det finns fabrikationsfel på
dina varor har du rätt till att få nya produkter. För att genomföra en
återbetalning behöver du uppge ditt bankkontonummer till oss. Observera att
bränningen kakel och klinker kan variera beroende på tillverkningsdatum. Därför
rekommenderar vi att du beställer alla dina produkter samtidigt för att säga
att de har samma bränning. Efter att produkterna har monterats kan de inte
reklameras eller returneras.
Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att
returnera felfria varor utan att ange någon anledning. Om du vill returnera en
vara måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottog vara.
Observera att detta inte gäller för beställningsvaror som är
specialtillverkade. Vid returer ansvarar du som kund för att dokumentera och
garantera att varorna är i ren och oskadat skick och öppnade förpackningar kan
ej returneras. Vi ber dig ta bilder på varorna både före och efter emballering.
Varorna måste också märkas med ditt ordernummer. Vid returer är det du som kund
som står för returfrakten.
När vi har mottagit din återkomst kommer vi att kontrollera
varorna och eventuella skador på förpackningen. Vid godkännande återbetalas
ditt köpbelopp (observera att eventuella skadade varor kommer att dras av från
återbetalningen). Normalt sker återbetalningen inom ett par dagar efter att vi
har godkänt din retur.
Reklamation
Felaktiga varor
Som kund hos Primakakel har du rätt att reklamera varor som
har fel eller brister. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår
kundtjänst.
Reklamation av varor med måste göras innan de monteras. Om
varan är monterad anses köparen ha godkänt produkt, och det är inte möjligt att
göra en reklamation efter att den har installerats.
En reklamation kan göras om det finns tillverkningsfel,
såsom bubblor eller feltryck.