Återbetalningspolicy

Återbetalningspolicy för Primakakel

Din nöjdhet är vår prioritet. Här på Primakakel erbjuder vi följande riktlinjer för ånger, returer och reklamationer:

Ångerrätt

Vi ger dig 14 dagar att ångra ditt köp. Meddela oss tydligt att du vill utnyttja din ångerrätt. Ångerfristen börjar räknas från den dag du mottar vara. (Observera att vissa undantag gäller för specialbeställda eller måttanpassade produkter samt styck varor).

För att utöva din ångerrätt, vänligen mejla vår kundtjänst på kundservice@primakakel.se

Retur

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakt och eventuell returrisk. Vi accepterar returer av oöppnade och oskadade förpackningar inom 14 dagar.

Returfrakten beräknas baserat på vikten och storleken på varorna, och den överstiger ofta inte fraktkostnaden som vi faktiskt har debiterat dig. Returavgiften är 25% av beställningsvärdet för kakel och klinker från Primakakel.

Om du behöver returnera en beställning efter att den har levererats till dig tillkommer en extra avgift för frakt och hantering. Vänligen notera att beställningsvaror inte kan returneras eller avbeställas eftersom de är specialbeställda från fabriken. Outlet-varor kan inte heller returneras, eftersom dessa varor säljs som de är.

Om du som kund kan påvisa att det finns fabrikationsfel på dina varor har du rätt till att få nya produkter. För att genomföra en återbetalning behöver du uppge ditt bankkontonummer till oss. Observera att bränningen kakel och klinker kan variera beroende på tillverkningsdatum. Därför rekommenderar vi att du beställer alla dina produkter samtidigt för att säga att de har samma bränning. Efter att produkterna har monterats kan de inte reklameras eller returneras.

Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att returnera felfria varor utan att ange någon anledning. Om du vill returnera en vara måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottog vara. Observera att detta inte gäller för beställningsvaror som är specialtillverkade. Vid returer ansvarar du som kund för att dokumentera och garantera att varorna är i ren och oskadat skick och öppnade förpackningar kan ej returneras. Vi ber dig ta bilder på varorna både före och efter emballering. Varorna måste också märkas med ditt ordernummer. Vid returer är det du som kund som står för returfrakten.

När vi har mottagit din återkomst kommer vi att kontrollera varorna och eventuella skador på förpackningen. Vid godkännande återbetalas ditt köpbelopp (observera att eventuella skadade varor kommer att dras av från återbetalningen). Normalt sker återbetalningen inom ett par dagar efter att vi har godkänt din retur.

Reklamation

Felaktiga varor

Som kund hos Primakakel har du rätt att reklamera varor som har fel eller brister. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Reklamation av varor med måste göras innan de monteras. Om varan är monterad anses köparen ha godkänt produkt, och det är inte möjligt att göra en reklamation efter att den har installerats.

En reklamation kan göras om det finns tillverkningsfel, såsom bubblor eller feltryck.